Bun Venit! [log in]  
Cosul Meu
Cum Cumpar? 
 Prima pagina  |  Citeste despre  |  Enciclopedie Auto  | Recomanda | Contact 
 Oferta completa  vineri, 23 iunie 2017 
Produse Auto Motor:
Ulei ambarcatiuni/sport
Unsoare
  CASTROL
  TOTAL
Ulei motor auto
  ARAL
  BP
  CASTROL
  ELF
  ESSO
  KRAFFT Spania
  LUKOIL
  MOBIL
  MOL
  MOTUL
  Q8
  TEXACO
  TOTAL
  VALVOLINE
  VERKOL
  X-OIL
  YACCO
Ulei motor auto OEM
  BMW
  DAEWOO
  FORD
  OPEL
Ulei motor motociclete, scutere
  ARAL
  CASTROL
  LUKOIL
  MOTUL
  YACCO
Ulei motor autocamioane
  ARAL
  CASTROL
  KRAFFT Spania
  LUKOIL
  MOBIL
  TOTAL
  X-OIL
Ulei utilaje agricole
  ARAL
  CASTROL
  TOTAL
  VERKOL
Ulei de transmisie
  ARAL
  CASTROL
  ELF
  KRAFFT Spania
  LUKOIL
  MOBIL
  Q8
  TOTAL
  X-OIL
  YACCO
Ulei motor locomotive CFR
  LUKOIL
  X-OIL
Uleiuri hidraulice
  CASTROL
  KRAFFT Spania
  LUKOIL
  MOBIL
  TOTAL
  X-OIL
Ulei servodirectie si ATF
  KRAFFT Spania
  MOBIL
  X-OIL
  YACCO
Vaseline si Unsori auto
  KRAFFT Spania
  VERKOL
  YACCO
Aditivi auto
  KRAFFT Spania
  TUFOIL
Lichid frana
  CASTROL
  KRAFFT Spania
  TEXTAR
  YACCO
Antigel auto - Lichid racire auto
  CASTROL
  KRAFFT Spania
  YACCO
Produse reparatoare auto
  KRAFFT Spania
  YACCO
Polish, curatatori, renovatori auto
  FLOWEY
  KRAFFT Spania
  YACCO
Lubrifianti reparatii - intretinere auto
  FLOWEY
  KRAFFT Spania
  MOBIL
  YACCO
Chituri auto
Pasta, Mastic auto, Produse Etansare auto
Protectie si anticoroziune auto
Becuri auto
  BDS
  PHILIPS
Vopsele auto
Produse auto pentru Iarna
Spalat degresat motor
  KRAFFT Spania
  YACCO
Spalat profesional auto-moto
  CARCOS
  FLOWEY
  KRAFFT Spania
  YACCO
Produse pentru benzinarii
  BDS
  KOLOR KUT
Enviropeat

Diverse Auto Motor:
Banda adeziva, spume si adezivi de contact

Cum functioneaza sistemul de racire?



Rolul sistemul de racire

Cu toate ca motoarele actuale s-au imbunatatit mult, inca nu sunt foarte eficiente energetic, transformarea carburantului in energie mecanica fiind redusa, cea mai mare parte a carburantului ( in jur de 70% ) fiind transformata in caldura. Sistemului de racire trebuie sa disipe aceasta caldura. De fapt, sistemul de racire al autoturismului aflat in mers disipa suficienta caldura pentru a incalzi doua case!
Principalul rol al sistemului de racire este de a mentine motorul la o temperatura optima, impiedicand supraincalzirea motorului.

Motorul masinii voastre functioneaza cel mai bine la o temperatura constanta de aprox 90grd Celsius. Daca motorul este rece, componentele se uzeaza mai repede, motorul este mai putin eficient si emite mai multe noxe. Deci, o alta sarcina a sistemului de racire este de a permite motorului sa ajunga la temperatura de lucru optima cat mai repede si sa mentina motorul la acea temperatura pe durata functionarii.

In general despre functionarea motoarelor

In interiorul motorului, carburantul arde constant. O mare cantitate de caldura rezultata in urma arderii este evacuata prin sistemul de esapament, dar o alta parte este retinuta de motor, incalzindu-l.
La temperatura optima (aprox 90 grd Celsius) se intampla urmatoarele:

  • Camera de ardere este suficient de incinsa pentru a evapora complet carburantul, oferind o mai buna combustie si reducand emisiile.
  • Uleiul folosit la lubrifierea motorului este mai subtire la temperatura normala de lucru, deci piesele motorului se misca mai usor si motorul pierde mai putina putere datorita fortelor de frecare mai mici.
  • Piesele se uzeaza mai putin.
Exista doua tipuri de sisteme de racire: cu lichid de racire (antigel) si cu aer

Racirea cu lichid (lichid de racire sau antigel)

Sistemul de racire bazat pe lichid de racire sau antigel foloseste fluidul pentru a efectua transferul de caldura. Pe masura ce lichidul trece prin motor absoarbe caldura, racind motorul. Dupa ce fluidul paraseste motorul, trece prin radiator si transfera astfel caldura retinuta catre aerul ce sufla prin radiator.

Racirea pe aer

Pentru racirea motorului cu aer sunt folosite scuturi termice care conduc aerul din exterior spre suprafata cilindrilor care sunt acoperiti cu aripioare radiante. Un ventilator puternic forteaza aerul spre aceste aripioare ceea ce conduce la racirea motorului prin transferul de caldura din motor catre aer.

Pentru ca majoritatea motoarelor folosesc racirea cu lichid, in acest articol ne vom indrepta atentia preponderent catre acest tip de racire.

Racirea cu lichid (cu lichid de racire sau antigel)

Circuitul de racire

Pompa de apa

Denumirea de pompa de apa este de fapt improprie deoarece lichidul folosit pentru racirea motorului NU este apa. Folosirea apei la la racirea motoarelor este o greseala care poate duce la colmatarea sistemului de racire, oxidarea diverselor subansamble, pierderea elasticitatii fiverselor garnituri si alte tipuri de defecte care sunt foarte scump de remediat. Sistemele de racire moderne sunt concepute sa utilizeze lichide de racire cu grad ridicat de fierbere, care efecueaza un gen de ungere si protectie a subansamblelor prin care circula. NU FOLOSITI APA CA AGENT DE RACIRE!
Folositi ca agent de racire lichidul recomandat de producatorul autovehiculului. Daca nu sunteti sigur, cautati in manualul autovehiculului sau contactati un service autorizat.

Functional, pompa de apa este, in general, o pompa centrifugala, actionata cu ajutorul unei curele conectata la arborele cotit al motorului. Pompa recircula fluidul in tot timpul in care motorul functioneaza. Pompa foloseste forta centrifuga pentru a trimite fluidul spre exerior in timp ce palele se rotesc, producand a absorbtie contiuna in centrul de rotatie. Intrarea fluidului in pompa se face aproape de centrul de rotatie al palelor astfel ca lichidul ce revine din radiator sa loveasca direct palele. Acestea, prin rotire, arunca fluidul in afara, aceste ajungand din nou in motor.

Pompa de apa trimite fluidul in blocul motor, pe langa camasile pistoanelor si apoi este impins spre chiulasa. Termostatul este amplasat in locul prin care lichidul paraseste blocul motor. Daca termostatul este inchis, pompa de apa trimite lichidul inapoi in motor. Daca termostatul este deschis, lichidul patrunde in radiator si ulterior reintra in pompa. De asemenea, mai exista un circuit separat pentru incalzirea habitaclului. Acest circuit conduce fluidul din chiulasa spre radiatorul din habitaclu si apoi il readuce in pompa.

Motorul

Blocul motor si chiulasa au mai multe pasaje prin care circula fluidul. Acestea directioneaza fluidul spre locurile critice ale motorului.
Temperatura in camera de ardere poate ajunge la 2500grd Celsius, asa ca racirea din jurul cilindrilor este foarte importanta. Zonele din jurul supapelor de evacuare sunt importante si din acest motiv aproape toate chiulasa este plina cu lichid de racire. Daca motorul functioneaza fara lichid pentru o perioada de timp, se va cala.

Termostatul

Principalul rol al termostatului este acela de a permite motorului sa se incalzeasca rapid si sa mentina apoi motorul la temperatura constanta. Reuseste sa faca asta regularizand fluxul de lichid ce iese din motor spre radiator. La temperaturi scazute, iesirea din motor spre radiator este inchisa total, lichidul de racire fiind redirijat spre motor.

In momentul in care temperatura apei din motor se ridica intre 82-91 C, termostatul incepe sa se deschida, permitand lichidului de racire sa treaca spre radiator. Cand temperatura ajunge intre 93-103 C, termostatul se deschide total, fluxul de lichid ce intra in radiator avand volum maxim.

Radiatorul

Un radiator este de fapt un schimbator de caldura. Este creat pentru a transfera caldura lichidului de racire catre aerul care il traverseaza.
Cele mai moderne radiatoare sunt confectionate din aluminiu. Lichidul de racire trece prin multe canale montate longitudinal, aripioarele acestor canale disipand caldura in aerul ce traverseaza radiatorul.

Ventilatorul

Ca si termostatul, ventilatorul trebuie controlat atfel incat motorul sa fie mentinut la o temperatura constanta.
La motoarele montate transversal, in general, ventilatoarele sunt electrice si sunt controlate de un termostat. La motoarele montate longitudinal, in general, ventilatoarele sunt montate pe blocul motor, sunt antrenate de o curea si sunt controlate de un vascocuplaj.


  Ulei hidraulic TOTAL AZOLLA ZS 22 bidon 20 litri:
Tip - Uleiuri hidraulice
Denumire - Ulei hidraulic TOTAL AZOLLA ZS 22 bidon 20 litri
Producator - TOTAL Pret - 286.44 Lei
  Ulei transmisii mecanice X-OIL T85W90 EP3 butoi 185 kg:
Tip - Ulei de transmisie
Denumire - Ulei transmisii mecanice X-OIL T85W90 EP3 butoi 185 kg
Producator - X-OIL Pret - 2,145.20 Lei
clic pe poza pentru imagine marita
  Ulei motor Castrol Spray Oil 4in1 Tub 0.3 Litri:
Tip - Ulei motor auto
Denumire - Ulei motor Castrol Spray Oil 4in1 Tub 0.3 Litri
Producator - CASTROL Pret - 28.89 Lei
  Unsoare TOTAL MULTIS COMPLEX EP2 butoi 180 kg:
Tip - Unsoare
Denumire - Unsoare TOTAL MULTIS COMPLEX EP2 butoi 180 kg
Producator - TOTAL Pret - 4,672.32 Lei
  Ulei transmisii mecanice X-OIL T80 EP2 S bidon 20 litri:
Tip - Ulei de transmisie
Denumire - Ulei transmisii mecanice X-OIL T80 EP2 S bidon 20 litri
Producator - X-OIL Pret - 173.60 Lei
clic pe poza pentru imagine marita
  Ulei motor Castrol TQ-D Bidon 1 Litru:
Tip - Ulei de transmisie
Denumire - Ulei motor Castrol TQ-D Bidon 1 Litru
Producator - CASTROL Pret - 26.04 Lei
  Ulei motor LUKOIL MD 30 SUPER2 butoi 180 kg:
Tip - Ulei motor autocamioane
Denumire - Ulei motor LUKOIL MD 30 SUPER2 butoi 180 kg
Producator - LUKOIL Pret - 1,814.12 Lei
clic pe poza pentru imagine marita
  Placa Antivibratii:
Tip - Protectie si anticoroziune auto
Denumire - Placa Antivibratii
Producator - KRAFFT Spania Pret - 24.80 Lei
clic pe poza pentru imagine marita

Ulei motor OPEL 10W40 OEM 1L

Caracteristici:
 - PI - SL/CF
ACEEA - A3/B3
GR.0.999 19 42 046
Prezentare:
 - Bidon 1 Litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
26.04 Lei

Ulei Motor Aral Blue Tronic 10W40 Bidon 1litru

Caracteristici:
 - ACEA A3/B3
API SL/CF Mercedes-Benz 229.1
VW 505 00
Prezentare:
 - Bidon 1 litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
27.28 Lei

Ulei Motor Aral High Tronic 5W40 Bidon 1 litru

Caracteristici:
 - ACEA A3, B3, B4
API SJ/CF
Mercedes-Benz 229.3
BMW Longlife-98
Aprobare Porche
VW-Norma 502 00 si 505 00 Editia 1/97
Prezentare:
 - Bidon 1 litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
31.37 Lei

Ulei Motor Castrol Magnatec Diesel B4 5W40 Bidon 1 litru

Caracteristici:
 - API CF
ACEA A3/B3, A3/B4, C3
MB Approval 229.31
VW 502 00/505 00/505 01
Indeplineste norma Ford WSS-M2C-917-A
Prezentare:
 - Bidon 1litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
44.02 Lei

Ulei Motor Castrol Edge Turbo Diesel 5W- 40 Bidon 1 Litru

Caracteristici:
 - VW 502 00/505 00/505 01
MB-Approval 229.51
BMW Longlife-04
Indeplineste norma Ford WSS-M2C917-A
API SM/CF ACEA A3/B3, A3/B4,C3
Prezentare:
 - Bidon 1 litru

Pret:
48.55 Lei

Ulei motor BMW OEM 5W30 1L

Caracteristici:
 - Ulei motor auto sintetic pt. motoarele pe benzina sau diesel.

BMW LL-04
Prezentare:
 - Bidon 1 Litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
52.08 Lei

Ulei Motor Aral Blue Tronic 10W40 Bidon 4 litri

Caracteristici:
 - ACEA A3/B3
API SL/CF Mercedes-Benz 229.1
VW 505 00.
Prezentare:
 - Bidon 4 litri
clic pe poza pentru detalii
Pret:
86.80 Lei

Ulei Motor Aral High Tronic 5W40 Bidon 4 litri

Caracteristici:
 - ACEA A3, B3, B4
API SJ/CF
Mercedes-Benz 229.3
BMW Longlife-98
Aprobare Porche
VW-Norma 502 00 si 505 00 Editia 1/97
Prezentare:
 - Bidon 4 litri
clic pe poza pentru detalii
Pret:
102.92 Lei

Ulei motor OPEL 10W40 OEM 5L

Caracteristici:
 - API - SL/CF
ACEEA - A3/B3
GR.0.999 19 42 046
Prezentare:
 - Bidon 5Litri
clic pe poza pentru detalii
Pret:
104.16 Lei

Ulei motor Daewoo OEM 10w30 4L

Caracteristici:
 - API SJ, EDS M8045
Prezentare:
 - Bidon 4 Litri
clic pe poza pentru detalii
Pret:
116.25 Lei
Copyright © 2007 - 2017 uleiuri-cosmetice-auto.ro
Termeni si conditii de utilizare
Dezvoltat cu o solutie vreau-web-site.ro

Inchirieri de masini