Bun Venit! [log in]  
Cosul Meu
Cum Cumpar? 
 Prima pagina  |  Citeste despre  |  Enciclopedie Auto  | Recomanda | Contact 
 Oferta completa  sambata, 21 octombrie 2017 
Produse Auto Motor:
Ulei ambarcatiuni/sport
Unsoare
  CASTROL
  TOTAL
Ulei motor auto
  ARAL
  BP
  CASTROL
  ELF
  ESSO
  KRAFFT Spania
  LUKOIL
  MOBIL
  MOL
  MOTUL
  Q8
  TEXACO
  TOTAL
  VALVOLINE
  VERKOL
  X-OIL
  YACCO
Ulei motor auto OEM
  BMW
  DAEWOO
  FORD
  OPEL
Ulei motor motociclete, scutere
  ARAL
  CASTROL
  LUKOIL
  MOTUL
  YACCO
Ulei motor autocamioane
  ARAL
  CASTROL
  KRAFFT Spania
  LUKOIL
  MOBIL
  TOTAL
  X-OIL
Ulei utilaje agricole
  ARAL
  CASTROL
  TOTAL
  VERKOL
Ulei de transmisie
  ARAL
  CASTROL
  ELF
  KRAFFT Spania
  LUKOIL
  MOBIL
  Q8
  TOTAL
  X-OIL
  YACCO
Ulei motor locomotive CFR
  LUKOIL
  X-OIL
Uleiuri hidraulice
  CASTROL
  KRAFFT Spania
  LUKOIL
  MOBIL
  TOTAL
  X-OIL
Ulei servodirectie si ATF
  KRAFFT Spania
  MOBIL
  X-OIL
  YACCO
Vaseline si Unsori auto
  KRAFFT Spania
  VERKOL
  YACCO
Aditivi auto
  KRAFFT Spania
  TUFOIL
Lichid frana
  CASTROL
  KRAFFT Spania
  TEXTAR
  YACCO
Antigel auto - Lichid racire auto
  CASTROL
  KRAFFT Spania
  YACCO
Produse reparatoare auto
  KRAFFT Spania
  YACCO
Polish, curatatori, renovatori auto
  FLOWEY
  KRAFFT Spania
  YACCO
Lubrifianti reparatii - intretinere auto
  FLOWEY
  KRAFFT Spania
  MOBIL
  YACCO
Chituri auto
Pasta, Mastic auto, Produse Etansare auto
Protectie si anticoroziune auto
Becuri auto
  BDS
  PHILIPS
Vopsele auto
Produse auto pentru Iarna
Spalat degresat motor
  KRAFFT Spania
  YACCO
Spalat profesional auto-moto
  CARCOS
  FLOWEY
  KRAFFT Spania
  YACCO
Produse pentru benzinarii
  BDS
  KOLOR KUT
Enviropeat

Diverse Auto Motor:
Banda adeziva, spume si adezivi de contact

Cum alegem uleiurile auto - partea 2


 <-- Inapoi la partea intai

Un pic de istoric

V-ati intrebat, poate, ce inseamna 15W-40 si de ce este mai bun vara decat 15W-30. Sau de ce iarna un 0W-40 este mult mai indicat decat un 10W-50? Articolul de fata incearca sa lamureasca aceasta dilema.

Sa plecam de la inceputuri; inceputurile automobilului, desigur! In acea perioada, nu exista nici o metoda pentru a descrie capacitatea de lubrefiere a uleiului la atingerea temperaturii de lucru, de 100C. S-a constatat ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva: un ulei mai vascos avea un factor de ungere mai bun. Si aici a intervenit Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers). SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respectiv printr-un orificiu dat.
Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde. Insa, pentru a nu zapaci publicul cu diverse cifre, SAE a propus sistemul in trepte: astfel daca un ulei auto are timpul de scurgere intre 5 secunde si 14 secunde, acesta are gradul de vascozitate SAE 10, si tot asa pana la SAE 50.
Bun, veti zice, dar ce este cu particula 10W din specificatiile SAE?! In 1952 a devenit evident ca anumite motoare nu vor putea fi pornite, pe timpul iernii, cu uleiuri cu SAE 30. Astfel s-a luat in calcul si vascozitatea uleiului respectiv la 0C. SAE 15W si SAE 25W au fost adaugate mai tarziu pentru a mari gradul de acuratete a indicelui SAE.

Modalitati de clasificare a uleiului de motor

La baza sistemului national de marcare a uleiurilor de motor stau datele referitoare la apartenenta uleiului la una din clasele de vascozitate si unei grupe de proprietati de exploatare.

Clasificarea uleiurilor in functie de vascozitate (norma SAE)

In majoritatea tarilor dezvoltate din lume, clasificarea uleiurilor de motor in functie de viscozitate, folosita uzual, este cea stabilita de SAE (Societatea americana a inginerilor de automobile) in standardul SAE J300 DEC 99, care a intrat in vigoare in luna august 2001.
Aceasta clasificare cuprinde 11 clase; 6 de iarna - 0w, 5w, 10w, 15w, 20w, 25w (w - winter, iarna) si 5 de vara - 20, 30, 40, 50, 60.

Pentru uleiurile multigrad se foloseste notarea dubla cu cratima, prima notare indica clasa de iarna (cu indicele w), iar a doua notare indica clasa de vara, de ex. SAE 5w-40, SAE 10w-30 etc.
Uleiurile de vara sunt caracterizate de 2 valori maxime de vascozitate la temperaturi scazute (dinamica) si valoarea minima a vascozitatii cinematice la 100C. Uleiurile de vara sunt caracterizate de limitele vascozitatii cinematice la 100C, de asemenea valoarea minima a vascozitatii dinamice la temperatura ridicata ( 150C) si gradientul vitezei de circulatie 106 c-1.

Concluzie:

  -cu cat este mai mica cifra din fata literei "W" (SAE), cu atat este mai mica vascozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara.
  -cu cat este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atat este mai mare vascozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului la temperaturi ridicate ale mediului (vara, canicula etc).

Clasificarea uleiurilor de motor in functie de proprietatile de exploatare (normele API si ACEA)

Cea mai cunoscuta clasificare internationala a uleiurilor de motor in functie de domeniul de folosire si nivelul proprietatilor de exploatare este clasificarea API (Institutul american de petrol). De la data implementarii (1947) aceasta clasificare a fost de nenumarate ori completata, desi principiul de impartire a uleiurilor in 2 categorii (S si C) s-a pastrat pana in prezent.
In acest sistem de clasificare, uleiurile de motor se noteaza cu simbolul format din 2 litere. Prima litera indica categoria: din categoria "S" (Service) fac parte uleiurile pentru motoarele pe benzina in 4 timpi, din categoria "C" (Comercial) fac parte uleiurile destinate pentru motoarele de transport auto diesel, pentru tehnica de constructie in afara celei rutiere si agricultura. Uleiurile universale sunt cele care pot fi folosite pentru ungerea motoarelor pe benzina si diesel. Cea de a doua litera indica grupa uleiului in functie de caracteristicile de exploatare. Cu cat litera este mai indepartata de inceputul alfabetului latin, cu atat este mai ridicat gradul caracteristicilor de exploatare ale uleiului de motor.

Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)
  • SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.
  • SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.
  • SC - Pentru motoare fabricate pana in anul 1967.
  • SD - Pentru motoare fabricate pana in anul 1971.
  • SE - Pentru motoare fabricate pana in anul 1979.
  • SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pana in anul 1989. in comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.
  • SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pana in anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata in comparatie cu SF.
  • SH - Pentru motoare fabricate pana in anul 1996 inclusiv. Valabil incepand cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care in comparatie cu SG asigura in mod mai sever proprietatile uleiului.
  • SJ - Pentru toate motoarele folosite in prezent. A fost introdusa in clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decat SH in ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi inalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.
  • SL - Cea mai inalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa incepand cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.
  • SM - Cea mai inalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa incepand cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse in prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving".
Specificatii API - categoria "comercial" (CA-CH-4) (motoare Diesel)
  • CA - CC - Pentru motoare diesel pana in 1965.
  • CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.
  • CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.
  • CF - A fost introdus in 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzand si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. inlocuieste specificatia API CD.
  • CF-2 - Introdusa in 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, in doi timpi.
  • CF-4 - Introdusa in 1990 . Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita in loc de API CD sau CE.
  • CG-4 - Introdusa in 1995. Pentru motoare diesel in patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care indeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit in loc de API CD, CE si CF-4.
  • CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care indeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita in loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.
  • CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.
  • CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.
Specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) pentru uleiul auto:
  • A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.
  • A2 - Ulei multigrad de vascozitate normala pentru motoare pe benzina.
  • A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.
  • B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.
  • B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.
  • B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.
  • B4 - Avantajos, in primul rand, in motoarele diesel cu injectie directa.
  • E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.
  • E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.
  • E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2.
  • E4 - Norma mai severa decat E3, asigura cel mai lung interval de schimb.
  • E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.

Fara a tine cont de prioritatea din punct de vedere istoric, in prezent clasificarea americana API si-a pierdut monopolul in Europa. Tinand cont de faptul ca principalele criterii ale caracteristicilor de exploatare sunt rezultatele testarilor pe motoare speciale de serie, deosebirile din punct de vedere al constructiei si metodologia determinarii proprietatilor uleiurilor de motor au condus la aparitia clasificarii europene ACEA.

Asociata europeana a producatorilor de automobile (ACEA), care cuprinde cele mai renumite companii producatoare de masini: BMW, DAF, Ford of Europe, General Motors Europe, MAN, Mercedes-Benz, Peugeot, Porche, Renault, Rolss-Royce, Rover, Saab-Scania, Volkswagen, Volvo, FIAT etc., a introdus incepand cu 1996 o noua clasificare a uleiurilor de motor care se bazeaza pe metodele europene de incercare, de asemenea foloseste cateva din metodele recunoscute americane de incercare pe motoare si fizico-chimice conform API, SAE si ASTM. Aceasta clasificare a inlocuit clasificarea existenta de la mijlocul anilor 90 a CCMC (Comitetul producatorilor din tarile pietei comune).

Incepand cu 1 martie 1998 cerintele fata de caracteristicile de exploatare ale uleiurilor de motor s-au inasprit ceea ce si-a gasit reflectarea in noul standard European ACEA-98. In anii 1998-99 s-au adus precizari si completari la clasificarea ACEA 98-99 prin excluderea claselor vechi si includerea claselor noi, ale caror cerinte sunt obligatoriu de indeplinit incepand cu 1 septembrie 2000. In anul 2002 a fost revizuita clasificarea uleiurilor de motor sub forma standardului ACEA 2002. S-a stabilit ca introducerea claselor noi sa se faca incepand cu 1 februarie 2003.

Spre deosebire de clasificarea Americana API, in care pana in prezent nu au fost evidentiate intr-o clasa de sine statatoare uleiurile pentru autoturismele diesel, cea europeana - ACEA clasifica uleiurile de motor in trei grupe principale in functie de destinati acestora:

  • A - pentru motoarele pe benzina;
  • B - pentru autoturismele diesel;
  • C - pentru motoarele diesel de camioane.
In interiorul fiecarei categorii caracteristicile de exploatare ale uleiurilor respective sunt evidentiate in grupe separate, notate cu o cifra dupa litera. Cu cat cifra este mai mare cu atat motorul functioneaza in conditii mai severe si, respectiv, sunt mai mari cerintele fata de calitatea uleiului. Ultimele doua cifre (cu cratima) din marcajul uleiului indica anul introducerii categoriei respective. Pentru cateva clase noi a ramas valabila notarea din vechea clasa, insa cu adaugarea ultimului numar de fabricare.

<-- Cum alegem uleiurile auto - Partea intai


  Ulei Motor TOTAL Quartz 9000 5W40 bidon 4 litri:
Tip - Ulei motor auto
Denumire - Ulei Motor TOTAL Quartz 9000 5W40 bidon 4 litri
Producator - TOTAL Pret - 130.20 Lei
  Ulei hidraulic X-OIL H 68 EP 1 litru:
Tip - Uleiuri hidraulice
Denumire - Ulei hidraulic X-OIL H 68 EP 1 litru
Producator - X-OIL Pret - 11.16 Lei
  Ulei Transmisie/Servo-Mecanisme Aral HYP Synth SAE 75W90 Bidon 20 litri:
Tip - Ulei de transmisie
Denumire - Ulei Transmisie/Servo-Mecanisme Aral HYP Synth SAE 75W90 Bidon 20 litri
Producator - ARAL Pret - 719.20 Lei
  Unsoare TOTAL CALORIS MS 23 cartus 0.4 kg:
Tip - Unsoare
Denumire - Unsoare TOTAL CALORIS MS 23 cartus 0.4 kg
Producator - TOTAL Pret - 21.08 Lei
  Ulei hidraulic X-OIL HL 60A 1 litru:
Tip - Uleiuri hidraulice
Denumire - Ulei hidraulic X-OIL HL 60A 1 litru
Producator - X-OIL Pret - 11.16 Lei
  Ulei Motor Mobil 1 Fuel Economy 0W30 Butoi 208 litri:
Tip - Ulei motor auto
Denumire - Ulei Motor Mobil 1 Fuel Economy 0W30 Butoi 208 litri
Producator - MOBIL Pret - 6,767.18 Lei
  Ulei Motor TOTAL Quartz 9000 5W40 bidon 1 litru:
Tip - Ulei motor auto
Denumire - Ulei Motor TOTAL Quartz 9000 5W40 bidon 1 litru
Producator - TOTAL Pret - 34.72 Lei
  Ulei Motor Aral Blue Tronic 10W40 Bidon 4 litri:
Tip - Ulei motor auto
Denumire - Ulei Motor Aral Blue Tronic 10W40 Bidon 4 litri
Producator - ARAL Pret - 86.80 Lei
clic pe poza pentru imagine marita

Ulei motor OPEL 10W40 OEM 1L

Caracteristici:
 - PI - SL/CF
ACEEA - A3/B3
GR.0.999 19 42 046
Prezentare:
 - Bidon 1 Litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
26.04 Lei

Ulei Motor Aral Blue Tronic 10W40 Bidon 1litru

Caracteristici:
 - ACEA A3/B3
API SL/CF Mercedes-Benz 229.1
VW 505 00
Prezentare:
 - Bidon 1 litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
27.28 Lei

Ulei Motor Aral High Tronic 5W40 Bidon 1 litru

Caracteristici:
 - ACEA A3, B3, B4
API SJ/CF
Mercedes-Benz 229.3
BMW Longlife-98
Aprobare Porche
VW-Norma 502 00 si 505 00 Editia 1/97
Prezentare:
 - Bidon 1 litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
31.37 Lei

Ulei Motor Castrol Magnatec Diesel B4 5W40 Bidon 1 litru

Caracteristici:
 - API CF
ACEA A3/B3, A3/B4, C3
MB Approval 229.31
VW 502 00/505 00/505 01
Indeplineste norma Ford WSS-M2C-917-A
Prezentare:
 - Bidon 1litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
44.02 Lei

Ulei Motor Castrol Edge Turbo Diesel 5W- 40 Bidon 1 Litru

Caracteristici:
 - VW 502 00/505 00/505 01
MB-Approval 229.51
BMW Longlife-04
Indeplineste norma Ford WSS-M2C917-A
API SM/CF ACEA A3/B3, A3/B4,C3
Prezentare:
 - Bidon 1 litru

Pret:
48.55 Lei

Ulei motor BMW OEM 5W30 1L

Caracteristici:
 - Ulei motor auto sintetic pt. motoarele pe benzina sau diesel.

BMW LL-04
Prezentare:
 - Bidon 1 Litru
clic pe poza pentru detalii
Pret:
52.08 Lei

Ulei Motor Aral Blue Tronic 10W40 Bidon 4 litri

Caracteristici:
 - ACEA A3/B3
API SL/CF Mercedes-Benz 229.1
VW 505 00.
Prezentare:
 - Bidon 4 litri
clic pe poza pentru detalii
Pret:
86.80 Lei

Ulei Motor Aral High Tronic 5W40 Bidon 4 litri

Caracteristici:
 - ACEA A3, B3, B4
API SJ/CF
Mercedes-Benz 229.3
BMW Longlife-98
Aprobare Porche
VW-Norma 502 00 si 505 00 Editia 1/97
Prezentare:
 - Bidon 4 litri
clic pe poza pentru detalii
Pret:
102.92 Lei

Ulei motor OPEL 10W40 OEM 5L

Caracteristici:
 - API - SL/CF
ACEEA - A3/B3
GR.0.999 19 42 046
Prezentare:
 - Bidon 5Litri
clic pe poza pentru detalii
Pret:
104.16 Lei

Ulei motor Daewoo OEM 10w30 4L

Caracteristici:
 - API SJ, EDS M8045
Prezentare:
 - Bidon 4 Litri
clic pe poza pentru detalii
Pret:
116.25 Lei
Copyright © 2007 - 2017 uleiuri-cosmetice-auto.ro
Termeni si conditii de utilizare
Dezvoltat cu o solutie vreau-web-site.ro

Inchirieri de masini